Something good can work.

Vill bara säga att jag är sjukt glad för Carmen och Lovisas skull, för att de ÄNTLIGEN, efter många om och men- och en jävla massa kämpande, tillslut lyckades!! Tråkigt att det skulle krävas så mycket för att få igenom det, men vafan gör det nu liksom... Det gick! Grattis tjejer!

Det är läskigt att det kan gå till på det viset. Att en institution kan göra så godtyckliga bedömningar. Att studenter som inte ens använt teorier i det mest teoretiska och största arbetet på utbildningen kan få godkänt (för att läraren gillar dem, eller ämnet), medan andra studenter får samma betyg fastän deras uppsats är på en helt annan nivå och de dessutom vågat vara provokativa (vilket andra lärare uppenbarligen gillar mindre). Man funderar ju över hur mycket man själv egentligen behöver anstränga sig. Men att detta kämpande och mejlande slutligen gett resultat och förhoppningsvis kommer bidra till förändringar i framtiden, för andra studenter, känns bra. Väldigt bra. Det är sådant som visar på att studenter faktiskt kan göra skillnad. Stor skillnad. Så stå upp för er sak! :)

-----------

Den här dagen har varit lite konstig. Men mest på ett bra sätt faktiskt. Började med att snurra runt lite i stan, där jag hittade lite olika goda saker som jag tog med mig hem till Carmen. Resultatet blev frukost och semlor. Ja, de börjar visst tidigare och tidigare med semlorna för varje år som går. Men gott var det!
Har också varit hos A och blivit hypnotiserad. Det var en upplevelse, kan man säga. Det är häftigt att kunna komma in i ett sådant tillstånd. Kroppen kändes liksom tung, men ändå "svävande" på samma gång. Och det var liksom som att man fick kontakt med något "bortre", något i en annan dimension. Jag vet inte, det går liksom inte riktigt att förklara. Jaja, nog om det.
Träffade också Nina en stund, som legat hemma sjuk i några dagar. Hon verkar må bättre nu i alla fall, bra det. Och så fick jag "Tusen små bitar" med James Frey av Carmen, som en försenad julklapp. Har velat läsa den boken hur länge som helst, så jag blev väldigt glad! Och bäst av allt är att den är på originalspråket engelska. Så först på listan efter "Montecore" (som jag läser just nu, av Jonas Hassen Khemiri) är denna! Har fått många böcker det senaste, så det finns mycket att läsa. Det är bara så skönt att kunna koppla bort kurslitteraturen lite och läsa skönlitterärt. Inte för att jag ens öppnat kursböckerna än, och tentan är om 10 dagar. Heja mig.

Nej, nu ska jag vara tråkig och beställa lite nödvändig kurslitteratur, städa och sedan bara lägga mig och hoppas på att jag inte blir sjuk. Eller sjukare än vad jag är. För idag har jag inte mått speciellt bra.








 

 

 


Kommentarer
Postat av: Carmen

Jag säger ju det!!! Det enda svåra kan bli att få green card. men seriöst, annars är det planerat o klart. jag flyttar nästa oktober innan mörkret smyger sig på!

2011-01-06 @ 13:16:28
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0