On a winter day I go to clear away the snow, and green the ground below..


Igår firades Ninas kommande födelsedag med trevligt folk. Nina fyller inte mindre än 25 år! Och något hände som ingen av oss hade kunnat ana; Setareh dök helt plötsligt upp! Hon har alltså kommit hela vägen från Kairo för att umgås med oss i två veckor. Det var så sjukt kul att få se henne igen! Kvällen blev väldigt lyckad, förutom att stället vi hamnade på är det värsta jag varit på någonsin. Men det hör inte riktigt hit, kan jag känna. Sov hos Carmen och kände mig för första gången på länge utvilad när jag vaknade. Vi åt thai-mat till frukost/lunch och kollade på Dexter. En fin dag, helt enkelt. Begav mig sedan hemåt, och Carmen åkte till jobbet. Har spenderat kvällen med att göra precis ingenting. Hur skönt som helst. Fast har insett att jag inte gillar att umgås med mig själv. Blir rastlös och uttråkad. Behöver nog öva på det där.

Och ja, nu är jag och Fanny i slutskedet av uppsatsskrivandet också, vilket känns helt underbart. Det enda vi har kvar är slutdiskussionen och lite småpill. Längtar efter att få känna lättnaden över att kunna lämna uppsatsen bakom sig. Den har trots allt varit med oss under hela hösten.. Så nu får det räcka! Förhoppningsvis är socialpolitiken också över. Är rädd att c-uppsatsen fått ta lite för mycket plats, vilket gjort att socialpolitiken kom i skymundan. Känns ganska troligt att det skulle kunna bli en omtenta på den kursen. Nu har i alla fall kursen "Socialpedagogik och social mobilisering" påbörjats och det märks att kursen är på en högre nivå än tidigare. Det känns spännande, men också lite läskigt. Kanske mest för att det i princip är den sista kursen vi har innan examen. Vad ska hända därefter liksom? Det finns många frågetecken, vill jag lova. Men jag antar att det bara är att köra på och tänka att det kommer bli bra.


Köpte silverputs här om dagen, så nu har jag lyckats göra mina missfärgade silverarmband fina igen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0