I can't sleep.

Jag vill bara börja med att konstatera att det suger att ta 7:an från Markland de senare timmarna på dygnet, då den kör runt halva Göteborg för att slutligen hamna i Brunnsparken. Har nämligen gått på det där en gång tidigare, och ikväll hände det igen.. Men när det står faktiskt står på vagnen att den går via Linnéplatsen, så tänker man  "åh vad bra, då byter jag vagn/buss därifrån eftersom det finns fler alternativ där!". Men nej, istället åker den direkt till Sahlgrenska och uppåt. Jaja, då var det lika bra att sitta kvar. Så bara så ni vet, åk inte 7:an mot stan.

Efter en dag med ganska omotiverat studerande åkte jag till Carmen och unnade mig lite ledighet. Carmen är en fin vän, väldigt fin. Vi samtalade och kollade på serien som vi båda dör lite för; Dexter. Vi pratade skola (inte så konstigt eftersom tentan gnager i huvudet på oss båda..), relationer/förhållanden och lite annat smått och gott. Det finns mycket just nu som jag är osäker på, både gällande mig själv, mitt liv, framtiden och vem-vet-vad. Men en sak är jag säker på i alla fall, vilket alltid är något. Jag är nöjd med att vara själv och ha mina vänner omkring mig, och kan inte påstå att jag letar efter någon att "dela livet med". Samtidigt kan jag inte sticka under stolen med att jag faktiskt kan sakna känslan av att vara kär, att ha någon att vakna upp med på morgonen, och alla de där speciella, fina stunderna som man bara upplever med en sådan person. Ibland saknar jag den känslan otroligt mycket. Men jag har slutat leta, om jag ens har letat. Kommer det, så kommer det. Jag kanske är bitter eller cynisk, eller kanske både och... Vad vet jag. Jag vet i alla fall om någon skulle dyka upp i mitt liv, så tänker jag inte ödsla en massa energi på att leta likheter och allt sådant där som man sysslar med om man blir intresserad av någon. Klart att likheter är bra och önskvärda, men man glömmer lätt bort egenskaper hos den andre som inte går ihop med en själv. Det handlar mer om känslan, i alla fall för mig. Liksom, vilken nivå personen befinner sig på. Det känns som att det är så mycket som ska stämma överens, så kanske skulle man kunna säga det i princip är omöjligt att hitta "den rätte". Jag vet i alla fall vart jag själv står, och det känns skönt. Skönt att kunna ha lite mer distans till allt vad det handlar om. Nej, nu har jag svamlat på för mycket. Tröttheten börjar ta ut sin rätt.

Kvällen var i alla fall fin, och nu är det dags att sova för att orka med morgondagen. Har mycket plugg ahead of me.

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0