Söndags-svammel.

Nu var det minsann ett tag sedan den här bloggen uppdaterades... Brist på tid. Brist på ork. Brist på inspiration. Kort och gott. Så nu känner jag att det är dags att skriva några rader.

Jag vet inte riktigt hur jag vill ställa mig till allt som är just nu. Det händer mycket bra, men också en del jobbigt. Det som är det mest påtagliga är nog att det inte riktigt känns som att det finns utrymme att bara stanna upp och andas ut. Inte ens i mitt eget hem. Så därför kan nog inte det faktum att jag ska flytta till min egen lägenhet inte sägas för många gånger. Jag längtar, längtar, LÄNGTAR! Har gått och blivit blocket-beroende. Dels för att jag fått för mig att jag måste hitta allt till lägenheten direkt, helst igår... Men också för att bli inspirerad. Det känns så himla roligt att kunna forma sitt eget hem. Synd att man är en fattig student bara. Det märktes däremot inte i fredags, då jag och Carmen köpte Hardanger-bestick tillsammans. Riktigt fina bestick, må jag säga. Och ja, jag kanske är töntig, men jag har velat ha sådana bestick sedan jag var liten. Det är nog det enda jag vetat att jag ska köpa så fort jag flyttar hemifrån. Varför? Jo, för att det är norska bestick såklart, och för att Hardanger ligger nära min hemort. Hardanger är, enligt mig, en av de vackraste platserna i världen. Jag önskar att alla mina nära får se de vackra fjordarna och vattnet där någon gång i sina liv.

Helgen var fin. Och väldigt rolig. Två utgångar hann vi med denna helgen. Den andra blev mer öl-häng, men det var trevligt. Samma dag fyllde även Jessica år, vilket vi firade hos henne. Tidigare på dagen åkte jag, Carmen, Setareh och Nina iväg på en liten utflykt med bilen och hamnade vid en second-hand butik i Gamlestan, klädkällaren i Kortedala och ett kebab-ställe i Hammarkullen. Second hand affären var hur trevlig som helst, och jag hittade en ordentlig väckarklocka som förhoppningsvis kan hjälpa mig att vakna på riktigt på mornarna i framtiden. På klädkällaren hittade vi kanske inte så mycket, men det var ändå sjukt trevligt att vara där. En massa gamla barndomsminnen väcktes till liv, eftersom familjen ofta var där när jag var liten. Och kebaben i Hammarkullen var utan tvekan den godaste jag ätit i hela mitt liv.


Idag har jag inte gjort så mycket vettigt av mitt liv. Har små-pluggat, varit en runda i stan och köpt lite sånt där tråkigt som man måste uppdatera med ibland. Har också hängt lite med bror min. Det var väl min helg, kan man säga. Imorgon börjar en ny vecka, och jag hoppas att det blir en bra sådan. Har redan planerat in en del saker med Carmen, vilket jag ser fram emot. Ser också väldigt mycket fram emot att åka till Oslo på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0