But everything looks perfect from far away...

Helgen spenderades i Oslo. Det var riktigt skönt att komma iväg lite, och framför allt att återvända till Norge. Det var alltför länge sedan jag var där senast. Har inte varit i Oslo tidigare, annat än när vi bytt bussar. Denna gången fick jag faktiskt uppleva vad som finns utanför bussterminalen Galleriet och köpcentret bredvid. Förutom alla "party-svenskar" så gillar jag det jag sett av Oslo väldigt mycket. Det är lite creepy att det kan finnas så mycket svenskar i den staden.. 60 000 svenskar, hörde jag. Galet. Men Oslo är en vacker stad, och verkligen värd att se. Skulle kunna tänka mig att bo där ett tag. Kanske någon gång i framtiden, vem vet. I vilket fall... Det var väldigt kul att få återse J efter fyra månader och umgås med honom på riktigt. Men också att se hur han har det där borta. Jag hoppas att det inte dröjer lika lång tid tills nästa gång, och att det faktiskt blir en nästa gång också. Det var en fin helg.

......  ......  ......  ......  ......  ......

Den här veckan är ingen bra vecka. Dagar som dessa önskar jag att man kunde trycka på någon knapp och spola tiden framåt. Eller bakåt. Ibland kan jag tänka att det hade varit skönt om man kunde börja om livet från början, under andra förutsättningar. I en annan del av världen. I en annan tid. Näe, jag gillar inte att jag kan vara en sådan där tråkig och bitter person ibland. Men just nu är jag det.

Har lyssnat på Iron and wine hela dagen. Gillar när texter får en att vidga sina tankebanor.. När de har ett djup och kan tolkas på olika sätt.
They will see us waving from such great heights
"Come down now" they'll say
But everything looks perfect from far away
"Come down now" but we'll stay

(Iron and wine - Such great heights)

 

Till något lite roligare; har hittat fler saker till min lägenhet och har numera nästan köksutrustning för hela köket till min nya lägenhet. Och allt har jag fixat gratis. Det är min käre far som gett bort sakerna till mig. Och så hittade jag en vattenkokare på Siba för halva priset igår. Även om jag inte flyttat in än, så börjar jag nästan se mitt hem ta form redan nu. Känns bra.

Och sedan, på tal om något helt annat... Om det faktiskt hade varit så att "pengar är ingen faktor", så hade jag varit tatuerad redan igår. Jag läääääängtar så extremt mycket tills den dagen då jag kan se det som än så länge är en bild i mitt huvud, på min kropp!

 

Ja, jag vet att det här inlägget blir lite rörigt nu.. Men jag vill ändå lägga upp en video till en väldigt bra låt, som jag lyssnat på från och till i flera år. Det är konstigt att jag såg videon för första gången nu i helgen. Men här kommer den:

 

 

(Death Cab for Cutie - What Sarah Said)

 

Hoppas på en bättre morgondag. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0