Skisser för sommaren

Inte förrän igår upptäckte jag de fina motionsslingorna som ligger knappt 100 meter utanför min dörr. Och jag bestämde mig; nu jävlar ska detta bli ett år i hälsans tecken! Minsann. Så jag gick ned i källaren och grävde fram mina dyra nästan oanvända träningsskor, drog på mig träningskläder, laddade med musik i öronen och drog ut i skogen på en springrunda. Med solen i ögonen och värmande vindpustar i nacken sprang jag, mycket mer än vad jag trodde att jag skulle orka. Vilket lyckorus! Att springa har aldrig varit min grej, men igår kändes det bara så bra. Tog mig även tid att utforska skogsområdet och hittade en del fina ställen som man skulle kunna hänga på i sommar. Med vänner, eller själv. Ni som känner mig vet ju att de platser jag tänker bäst på är vid havet och i skogen. Jag är nog allt en naturmänniska innerst inne. Vart all energi kom ifrån vet jag faktiskt inte, men eftersom jag redan var igång så passade jag på att köra lite styrka på ett berg innan jag sprang hem och körde en timme yoga i vardagsrummet. Herre jissanes. En hel del träning blev det. Varje gång detta händer inser jag varför man borde träna. Och varje gång bestämmer jag mig för att ta tag i det. Denna gången händer det på riktigt. Det känns bra!
Heja mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0