Festival

Lyssnar på Sigur Rós och just för tillfället deras låt Festival. Jag är så sjukt jävla sugen på att gå på Way Out West i år!! Alltid detta ständiga problem med pengar. Men jag ska fanimej lösa det. Om jag så ska behöva leva på nudlar framöver. JAG SKA GÅ!

Något kompletteringsskrivande blev det visst inte ikväll. I stället har jag suttit lite i solen och njutit, stekt pannkakor, tvättat balklänningen på egen hand och skrivit CV. Balklänningen ska jag försöka sälja, eftersom jag inte riktigt ser syftet med att låta den "damma" i garderoben. Och tänka sig, jag fick bort fläckarna! Frågan är om jag ska våga mig på att stryka den. Skadas tyget så blir det inte roligt för mig. CV har jag skrivit då jag ska på arbetsintervju på fredag. Jag tänker äga, och förhoppningsvis få jobbet! Hur mycket jag än trivs på det nuvarande så är det ingen hit att åka 1,5h en väg för att komma till jobbet.

Sedan hade jag också en idé om att sluta snusa idag. Tänk vad mycket pengar som hade sparats då. Men den tanken räckte tydligen inte, för när jag slängde iväg den snus som skulle varit den sista någonsin fick jag panik och kände mig tvungen att gå och köpa en ny dosa. Motivationen brast. Begäret tog över. Jag känner mig inte redo att säga upp bekantskapen med snusen än. För hur efterblivet det än må verka, så känns snusen lite som en trygg vän för mig. Det får bli en annan gång helt enkelt.

Jag funderar på om jag ska ta mitt första dopp imorgon. Inviga min nya bikini. Kanske, kanske inte. Vi får se!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0