Dig a little deeper..

“Look at you. You’re young. And you’re scared. Why are you so scared? Stop being paralyzed. Stop swallowing your words. Stop caring what other people think. Wear what you want. Say what you want. Listen to the music you want to listen to. Play it loud as fuck and dance to it. Go out for a drive at midnight and forget that you have school the next day. Stop waiting for Friday. Live now. Do it now. Take risks. Tell secrets. This life is yours. When are you going to realize that you can do whatever you want?”

 

Blev lite överraskad(?) här om dagen när jag satt och stumblade. Hade inte gjort det på ett bra tag och det första som kommer upp är ovanstående text. Just den dagen kände jag mig extremt träffad, som om den var skriven för mig. Just nu känns det som att jag befinner mig i en sådan period i livet där frågetecknen är extra många. Extra stora. Ett långt (och ganska oordnat) kapitel börjar dra sig mot sitt slut och ett nytt, stort  sådant gör sig än mer påtagligt. Lite vemodigt känns det allt, men samtidigt nytt och spännande. Snart nyutexaminerad sociom, har skaffat egen lägenhet, nytt jobb(?) på gång, vår och snart sommar... Kan det vara så att man börjar bli vuxen? När blir man egentligen vuxen? Jag känner mig inte riktigt redo än. Eller så är jag kanske redan där. Vem vet. Antagligen kommer jag skratta åt mig själv och all förvirring jag kände, när jag läser detta om några år. Vi får väl se.

 

Efter en lång dag med jobb (på en lördag) tänker jag lägga mig och läsa nu innan jag somnar. A million little pieces av James Frey är den bästa boken jag läst på länge. Och hittills har jag bara läst 70 sidor. Man förstår ju varför så många älskar den.

 

The Young Man came to the Old Man seeking counsel.

I broke something, Old Man.

How badly is it broken?

It's in a million little pieces.

I'm afraid I can't help you.

Why?

There's nothing you can do.

Why?

It can't be fixed.

Why?

It's broken beoynd repair. It's in a million little pieces.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0