Just another Monday.

Vill bara börja med att tipsa om två riktigt bra filmer som jag sett under de senaste dagarna. Såg Svinalängorna på bio i lördags, där Noomi Rapace har huvudrollen och spelar mot Ola Rapace. Filmen var verkligen hur bra som helst (och tung)! Pernilla August (regissören) lyckades verkligen få med varenda minsta lilla detalj i filmen, vilket väckte extremt starka känslor hos de flesta i biosalongen. Hörde snyftningar överallt därinne. Själv kunde jag inte hålla mig och grät vid ett flertal tillfällen. Helt klart en sevärd film! Den andra filmen, The Fountain, är av en helt annan karaktär, men också den väldigt bra. För er som gillar romantiska/dramatiska sci-fiction filmer - se den! Filmen är tre parallella historier som knyts samman till en, och den handlar om livet, döden och kärleken, skildrat på ett spiritualistiskt vis. Lite läskigt när man tänker på att livet faktiskt är så skört som det är, och att det kan förändras så drastiskt på så kort tid.

I skolan idag var de flesta sjukt trötta efter helgen. Det är inte riktigt okej att börja klockan 8. Men föreläsningarna var ganska intressanta, trots att de skrek USA all over. Man kan undra varför Europa alltid ska jämföras med USA i de flesta sammanhang, och inte andra delar av världen. Men som sagt, det var intressant.

På kvällen träffade jag min fina Agnes, efter att hon yrat runt bland "campus", institutionen", "Haga kafé med K" och "Sprängkullsgatan".. Efter mycket förvirring fann vi alltså varandra där ute i kylan. Det blev en mysig fika på ett café med C, och vi tog igen lite lost time. Agnes, den jäveln, åker till Brasilien om en vecka! Om hon ändå kunde ta med mig, det hade inte varit helt fel. Innan dess hoppas jag att vi ses, för nu när jag kom hem såg jag att hennes julklapp kommit hem på posten, och den måste hon ju få innan.

Nu är det dags att sova, ska upp tidigt imorgon. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0