Julafton och annat smått och gott.

Ja, julen var minst sagt lyckad. Spenderade förmiddagen hos familjen för att sedan ta mig vidare till familjen Jiménez Garrido. Min andra familj, kan man säga. Åt en massa god mat, fick fina julklappar och umgicks med mina fina. Att jag fick julklappar hos Carmen var inte alls något jag förväntat mig, men jag blev väldigt rörd av det. Liksom, att de räknat med mig oavsett om jag skulle komma eller inte. Fina människor, mycket kärlek! Vi tillbringade kvällen med att äta god mat (däribland en del chilenska godsaker), kolla på en komedifilm (har för övrigt aldrig varit med så mycket skratt under en och samma film, så vill ni skratta - kolla på komedi med Carmens familj!) och annat mys. På juldagen bar det av till Nefertiti och Colors. Ja, jag behöver nog inte säga så mycket mer än att kvällen var sjukt rolig och galen! Det spårade kanske ur lite bara...

Ja, sedan har jag sprungit runt en del på stan och febrilt letat efter en Elvine-jacka, som tyvärr verkar vara slutsålda precis ÖVERALLT. Att jag hatar min nuvarande vinterjacka, är nog en ganska bra och rättvis beskrivning av den. Börjar överväga om jag kanske ska vänta tills nästa vinter med att köpa en ny, för om inte annat så är den jackan jag har i alla fall sjukt varm och skön att ha på sig. Att jag dessutom är galet sugen på ett par Dr Martens gör väl inte saken bättre.. Att de också visat sig vara slutsålda överallt är väl kanske bara bra, för en shopaholic(?) som mig.

Ikväll ska jag hem till min Carmencita, och förhoppningsvis kommer vi fram till hur vi ska göra med nyår..



Glädje!

Jul hos Carmens familj, mycket kärlek!

 

Mina fina tjejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0