Jul, jul, strålande jul.

Då är det alltså officiellt jul nu. Och här sitter jag och slår in julklappar inför morgondagen. Har precis insett att jag måste (kanske inte måste, men vill) åka in till stan imorgon för att göra ett sista julklapps-köp. Även om det kan vara tröttsamt med all hysteri kring julklappar, så kan jag inte sticka under stolen med att jag själv faktiskt gillar det. Kom på mig själv med att tänka "Shit, imorgon är det jul... Vad kul det ska bli att öppna julklappar!" förut. Undrar om det är barnet i en som lever kvar, eller om jag kanske måste erkänna för mig själv att jag gillar att köpa/få saker. Nu kanske det låter som att jag enbart ser fram emot julklapparna, MEN faktum är att jag faktiskt mest struntar i det, och däremot ser fram emot att vara med mina nära och kära, äta god mat och gå igenom allt vad julen hör till. Ska till Carmen och hennes familj imorgon på kvällen, och det ska bli supermysigt. Där kan vi snacka om fina människor. De är verkligen som en familj för mig.
På tal om något helt annat, så kändes det galet skönt att komma hem till ett städat och fint rum ikväll. Kan knappt minnas när det såg ut såhär senast. Antar att längtan efter en egen lägenhet har fått mig att tappa orken till att hålla ordning här.


Hur som helst, det är jul nu! Så ha en riktigt fin jul allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0